Tuesday, September 11, 2007

New York magazine mentions this blog—and gets the name wrong.

We're glad the kids over at New York magazine read this blog, but would it kill them to hire a fact checker? From the "Comments" page in the September 3-10 issue:

David Amsden’s Conspiracy of Two (August 27), about the suicides of Theresa Duncan and Jeremy Blake, fed the army of bloggers who are obsessed with the subject. Most merely wanted it understood that they know more about the case than Amsden does, but he was also chided for depicting New York as a “hostile but ultimately rewarding environment for an artist,” while L.A. is “often the opposite: easy and glittering until you begin to suspect it is all maybe a cruel illusion.” The blog Theresa Duncan Control responded: “This is the kind of shit that makes me wish we could deport every single New Yorker. Let’s start by rounding them up in Santa Monica, where they clog up our sidewalk cafés and steal our rent-controlled apartments.”

  1. Yes, we did say that.
  2. But our name is Theresa Duncan CENTRAL. You know, like that little patch of grass you guys call CENTRAL Park?
  3. We don't know who the hell you hyperlinked to, but it's sure not our site.
  4. This really makes us question Amsden's collective vision/exploding grill story. For all we know some weasel top editor inserted that at the last minute to add color.
  5. Yes, we do know more about Theresa Duncan than you do.
  6. In the absence of a copy/research department listed on the New York masthead, we blame assistant managing editor Denise Penny. (Tell us who's really at fault Penny, and we'll take you off our shit list.)
  7. Seriously though, we love you guys. Just stay the hell off our beaches, okay? Rockaway, yes. Zuma, no.

1 comment:

poussin said...


Ya missed your fifteen minutes!